Iluminatul interior: cum sa te feresti de efectele sale negative?

Iluminatul interior: cum sa te feresti de efectele sale negative?
Iluminatul interior: cum sa te feresti de efectele sale negative?
User Rating: 5 (1 votes)

Daca te simti obosit, trist sau dimpotriva, ai o stare de spirit foarte buna fara niciun motiv aparent, trebuie sa stii ca intensitatea luminii poate afecta, in mod pozitiv sau negativ, felul in care te simti.”

Pentru ca in privinta luminii naturale nu ai nicio putere, cand vine vorba despre iluminatul interior al locuintei tale, poti face ajustarile necesare pentru ca totul sa fie pe placul tau. Asadar, pentru a lua cele mai bune decizii in ceea ce priveste corpurile de iluminat, intensitatea, dar si culoarea perfecta pentru orice incapere a casei, trebuie sa stii cum anume iti influenteaza sursa de lumina starea.

Pentru a face din locuinta ta un loc in care te simti oricand confortabil, alege sursele de lumina potrivite in functie de activitatile desfasurate in incaperi

Exista studii care mentioneaza faptul ca lumina poate afecta nivelul de serotonina si melatonina produs de organism. In plus, lumina puternica intensifica emotiile, indiferent daca acestea sunt negative sau pozitive. Astfel, o lumina difuza este recomandata pentru starile de liniste si de odihna. Ce poti face tu pentru a combate efectele negative:

– Unul dintre motivele pentru care starea ta psihica generala poate avea de suferit este faptul ca lumina nu este potrivita cu tipul camerei in care este amplasata. Mai exact, in dormitor, spre exemplu, aceasta nu ar trebui sa fie una foarte puternica, ci, mai degraba, cu o intensitate care poate fi modificata. Poti obtine acest efect folosind o sursa de lumina principala si una secundara. Fereste-te de insomnii si alege online o lustra cu led de pe Ledel.ro, care este perfecta pentru o atmosfera linistita. Apoi, poti monta aplice pe perete, langa pat, pe care le poti aprinde atunci cand iti doresti un ambient diferit sau atunci cand vrei sa citesti inainte de culcare. Pentru camerele in care te relaxezi, specialistii recomanda lumina calda, galbena, pentru ca aceasta nu iti provoaca o stare de agitatie sau de oboseala. Cea rece, alba sau albastra, este cunoscuta pentru faptul ca mentine creierul mai alert si ajuta la cresterea productivitatii. De accea, poti instala o sursa de lumina de acest fel in birou sau in locul in care lucrezi.

– Ai observat ca, in preajma Craciunului, atunci cand ai casa decorata si aprinzi instalatia de brad, parca si starea ta de spirit este alta? Ei bine, acest lucru se datoreaza, in parte, culorilor pe care le ai in jur. Cand lumina este stinsa, iar beculetele functioneaza, atmosfera care se creeaza este una vesela, care inspira voie buna. In cazul in care iti doresti sa pastrezi acest sentiment de-a lungul intregului an, foloseste aceste benzi led atat pentru interior, cat si pentru exteriorul locuintei tale. In plus, ele pot indeplini functia de lumina de accentuare, daca alegi sa pui in valoare un anumit obiect decorativ sau un tablou prin intermediul lor!

– Un alt mod in care poti evita stresul provocat de sursele de lumina este sa te asiguri ca, in locurile in care ai nevoie de aceasta, sunt indeajuns de puternice incat sa iti fie de ajutor. In birou, in baie, la masa de machiaj, pe blatul de la bucatarie sau oriunde altundeva, monteaza surse de lumina alternative. Poti utiliza sisteme de iluminat precum spoturile, care iti vor asigura cantitatea necesara pentru a-ti desfasura activitatile, fara a fi nevoie de suprasolicitarea sursei principale de lumina.

Asigura-te ca, inainte sa mergi la culcare, nu te expui unei lumini albastre, pentru a-i permite creierului sa intre intr-o stare de relaxare, benefica somnului. Incearca sa profiti cat mai mult timp posibil de lumina naturala pe timpul zilei, pentru ca este foarte benefica pentru organism!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*