Dulciuri sănătoase pentru copii? Absolut!

Dulciuri sănătoase pentru copii? Absolut!
Dulciuri sănătoase pentru copii? Absolut!
User Rating: 5 (2 votes)

Alimentația sănătoasă a copiilor este una dintre preocupările mamelor încă din primele zile de la naștere. Dacă în primele șase luni, situația este relativ simplă – lapte matern sau lapte praf, după caz, odată cu începerea diversificării, totul se schimbă. Introducerea treptată a alimentelor, depistarea eventualelor alergii, alegerea corectă a combinațiilor etc sunt doar câteva dintre aspectele de care orice mamă trebuie să țină cont. Și să nu aveți impresia că, odată cu creșterea în vârstă, grijile și problemele la acest capitol iau sfârșit. Dimpotrivă! Copiii sunt tot mai expuși unor tentații alimentare foarte variate și, din păcate, tot mai nocive. Este complicat să-i interzici copilului tău ceea ce vede la alți copii, la televizor și în fiecare magazin. De la dulciurile atrăgător ambalate, la mâncarea fast-food, totul pare o cursă cu obstacole, iar mamele, personajul negativ din poveste, căci ele au mereu câte ceva de obiectat. Și atunci, ne întrebăm, ce alternativă există, astfel încât să nu ne frustrăm complet copiii, nici să nu-i lipsim de bucuria dulciurilor, dar și noi să fim liniștite că s-au hrănit în mod corect?

Ca mamă, fără să fac paradă de virtuțile mele într-ale parentingului, nu pot decât să recomand dulciurile făcute în casă. Chiar dacă este imposibil să nu cumperi din când în când copilului dulciuri din comerț, asta nu înseamnă că nu poți să-i oferi acestuia, în majoritatea timpului, prăjituri, plăcinte sau orice alt fel de preparat de tip desert făcut de tine, în casă, cu ingrediente cât mai naturale și mai sănătoase, fără niciun fel de adaos chimic nociv.

Există pe piață diferite firme, dar eu prefer să cumpăr tot ce am nevoie de la SanoVita. Este un brand românesc cunoscut care promovează o alimentație sănătoasă și care produce de la fulgi, paste și alte derivate ale cerealelor integrale, la fructe uscate, leguminoase (naut, orez, linte etc)făinuri, băuturi vegetale și produse apicole.

De exemplu, unul dintre deserturile preferate ale copiii mei este pe bază de curmale sau merisoare SanoVita. Rețeta este cât se poate de simplă și, în același timp, delicioasă, așa că v-o ofer mai jos:

Ingrediente:

500 de grame de făină integrală de grâu de la SanoVita
un praf de copt
un vârf de cuțit de sare
un pachet de unt de 250 de grame
100 de grame de zahăr pudră (de obicei, râșnesc zahăr brun)
esență de vanilie și de migdale (1 linguriță din fiecare)
500 de grame de merișoare confiate (sau curmale)

Mod de preparare:

Într-un vas, se amestecă făina cu praful de copt și cu sarea și, separat, în alt vas, se amestecă cu un mixer sau robot de bucătărie, untul cu zahărul pudră și esențele. Se contopesc cele două compoziții și se amestecă până când se integrează. La sfârșit, se adaugă merișoarele (sau curmalele tăiate în cubulețe mici) și se amestecă ușor, cu o spatulă sau o lingură de lemn. Aluatul de împarte în două, se întinde gros și se rulează fiecare parte, după care se dă totul la rece pentru patru-cinci ore. După aceea, se taie în rondele groase care se coc timp de zece minute în tava cu foaie de copt, în cuptorul preîncins la 180 de grade.

Prăjitura este ușoară și delicioasă, iar cu un pahar cu lapte la micul dejun sau la gustare merge perfect. Copiii o adoră, iar eu sunt încântată că nu am folosit decât o cantitate mică de zahăr. În plus, prăjitura nu are conservanți sau coloranți sau mai știu eu ce aditivi, așa cum au marea majoritate a celor cumpărate din supermarketuri.

De altfel, pe site-ul SanoVita există o secțiune de rețete foarte bine pusă la punct. Eu vă mărturisesc că mă inspir destul de des de acolo, ceea ce vă sfătuiesc și pe voi, dacă sunteți adepții unei alimentații sănătoase nu numai pentru copii, ci pentru întreaga familie.

sursă foto: Sanovita.ro și pixabay.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*